چگونه زیستن!

رازهای برای خوب زیستن«مشاوره»

چگونه زیستن!

رازهای برای خوب زیستن«مشاوره»

اگر تازه بچه دار شدید، بدانید

جمعه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۳، ۰۶:۱۶ ق.ظ

بچه شما با شما بد رفتاری میکند؟ آیا اطرافیان تان همه جا میگویند: چه بچهای! چه بداخلاق؟ پیروی از 4 قانون ساده زیر به شما امکان میدهد رفتارهای خوب را در کودک خود تقویت کنید و این رفتار را در آنها بهصورت عادت درآورید...
رفتار درست بچهها را تقویت کنید
درخواستهای مودبانه بچهها را تقویت کنید، نه نالیدنها و فریاد زدنهایشان را یا سر به سر گذاشتنها و کجخلقیها و قهر کردنهایشان را. سعی کنید بحث و گفتگوهای آرامی را که در بینتان وجود دارد چند برابر کنید، نه مجادله کردن و پافشاری و جنگیدنهایی که گاه و بیگاه بینتان به وجود میآید. بعضی والدین معمولا تا زمانی که کودک آرام و مثبت است بی نظرند و بالعکس زمانی که فرزندشان شروع به داد و قال و نا آرامی می نماید او را سرکوب نموده و او را با القاب منفی و نا خوشایند خطاب قرار می دهند و او را برای همیشه بی ادب و گستاخ می خوانند. در صورتی که اگر در مواقع رفتار های مثبت، او را حمایت کنند و تشویق نمایند دیگر کودک نیاز ی نمی بیند تا از طریق شیطنت و رفتار های پر شور و نه چندان مطلوب جلب توجه نماید.
چه خوب است که گاها در مواقعی که خودشان را به خواب می زنند شروع به تمجید از آنان کنید.
از فرزندانتان توقع رفتار خوب داشته باشید
بچهها باید بدانند که شما چه توقعی از آنها دارید و آنها چه توقعی میتوانند از شما داشته باشند. وقتی بچهها بتوانند پیشبینی کنند که عکسالعمل شما در برابر رفتارشان چگونه خواهد بود، میتوانند رفتارهای انتخابی خود را بهتر کنند. مطمئن باشید که میتوانید به آنها اعتماد کنید. برای اینکه رفتار های شما قابل پیش بینی گردد لازم است تا هماره قانون های یکسانی را وضع کنید و همیشه انتظارات یکسانی از آنها داشته باشید . او باید بداند که رفتار منفی در هر مکانی منفی است و مهم نیست که در چه جمع و گروهی به سر می برید.
اگر در مواقع رفتار های مثبت، او را حمایت کنند و تشویق نمایند دیگر کودک نیاز ی نمی بیند تا از طریق شیطنت و رفتار های پر شور و نه چندان مطلوب جلب توجه نماید.
وقتی الگوی بدرفتاری را تشخیص دادید، شیوه رفتارتان را تغییر بدهید
به فرزندانتان قوانین رفتاری حاکم بر خانوادهتان را بگویید. دقت کنید کهاین قوانین باید مشخص، ثابت و عقلانی باشد. از جدولهای رفتاری و تعهدات استفاده کنید. موفقیتها و رفتارهای خوبشان را پررنگ کنید. از آنها حمایت کنید و تشویقهایتان را هم در این جدول بگنجانید. حتی چه خوب است که گاها در مواقعی که خودشان را به خواب می زنند شروع به تمجید از آنان کنید.
تنبیه معقول در نظر بگیرید
در برابر بچههایتان از تنبیههایی استفاده کنید که به آنها بیاموزد که در برابر اعمال و رفتارشان مسوولاند. بچهها با تنبیههای معقول به خوب زندگی کردن ادامه میدهند. این تنبیهها میتوانند شامل محدود کردن و کوتاهکردن زمانهای بیرون بودنشان باشد. فراموش نکنید وقتی از دستشان عصبانی هستید به هیچ عنوان آنها را تنبیه بدنی نکنید! و میزان تنبیه را با میزان رفتار منفی متناسب نمایید.
سلامت

  • عوف عقیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی