چگونه زیستن!

رازهای برای خوب زیستن«مشاوره»

چگونه زیستن!

رازهای برای خوب زیستن«مشاوره»

رمز ارتباط صمیمانه

دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۹، ۰۷:۱۹ ق.ظ

چندرمز و شیوه ارتباطی که می تونه زندگی رو متحول کنه.

چندرمز و شیوه ارتباطی که می تونه زندگی رو متحول کنه.

الف:ابزارهای گوش دادن

1-روش خلع سلاح کردن

حتی اگه معتقدید سخنان طرف مقابل شما به کلی اشتباه و یا غیرمنطقی و غیرمنصفانه هست به دنبال این باشید که نکته مثبت و حقیقتی را در عباراتش پیدا کنید.

2-همدلی

خودتون رو به جای طرف مقابل بذارید و مسئله رو از دریچه ی نگاه او ببینید.دو نکته توجه کنید

الف:اندیشیدن همدلانه:حرف های او رو خلاصه کنید

ب:احساس همدلانه:احساسش رو تائید کنید

3-پرس و جو

الف:برا اینکه آگاهی بیشتری داشته باشید از افکار و احساسات طرف مقابل با ظرافت ازش سوال کنید.

ب:ابزارهای ابراز وجود کردن

*عبارت من احساس می کنم

احساسات خودتون رو با عباراتی که مفهوم من احساس می کنم رو تداعی کنید«من ناراحتم»واز به کار بردن عباراتی که با خطاب تو شروع میشن (مانند:تواشتباه می کنی_تو من رو عصبانی کردی)خوداری کنید

*نوازش

حتی در گرماگرم بحث و مشاجره در حرف های طرف مقابل خودتون نکته مثبتی پیدا کنید با این کار نشان می دید که علیرغم عصبانیت احتمالی به او احترام می ذارید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی