چگونه زیستن!

رازهای برای خوب زیستن«مشاوره»

چگونه زیستن!

رازهای برای خوب زیستن«مشاوره»

توجه نکردن به شایعات دیگران در مورد زندگی

پنجشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۳، ۰۵:۵۲ ق.ظ

تامل:در یکی از شهرهای استان فارس اتفاقی ناگوار به وقوع پیوست!!مردی بعد از کشتن همسر و فرزند چندماهه به زندگی خود پایان داد!!!

یکی از موضوعاتی که بنیان خانواده را متزلزل می کند و از بین می برد و گاهی سبب چنین اتفاق های ناگواری در سطح جامعه می شود شایعاتی است که از ناحیه افراد علیه یکی از زوجین مطرح می شود.

گاهی به دلیل بی دقتی اکثریت افراد در نقل مطالب و رعایت نکردن نکات اخلاقی در زمینه موضوعات گفتاری شاهد بروز اختلافات شدید،از هم پاشیدگی کانون خانواده ها و .... هستیم

وقتی با دقت به حادثه فوق نگاه می کنی خبر از نقل شایعه ارتباط همسر مرد با فرد دیگری مطرح می شود در حالی که بعدا مشخص شد چنین چیزی واقعیت نداشته است.

خدای متعال در قران در سوره اسراء آیه سی و ششم می فرماید"

وَلاَ تَقْفُ مَا لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ کُلُّ أُولئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْؤُولاً"از آنچه به آن آگاهى ندارى، پیروى مکن، چرا که گوش و چشم و دل، همه مسؤولند.

امروز در سطح جامعه ،همه افراد باید مواظب گفتار خود در مورد افراد جامعه باشیم چه بسا نقل کلامی، زندگی فردی و اجتماعی انسانی را نابود و یا کانون خانواده ی را متلاشی و آسیب های جدیی را وارد کند که تبعات بدی در جامعه خواهد داشت.

چند نکته در مورد علت شایعات

الف:نقل شایعات به دلیل حسادت

ب:داشتن رابطه و تن ندادن به ادامه رابطه

ج:تقاضای رابطه و رد کردن چنین تقاضاهای نادرست

د:حریف قبلی در خواستگاری

  • عوف عقیلی

نظرات (۱)

سلام صبح بخیر یاعلی منم همینطور ازاینکه وقت با ارزشتان را گذاشتین تشکرمیکنم
استفاده کردیم وانشالله سرمیزنم از بلاگتان خدا نگهدار
پاسخ:
علیکم السلام

تشکر از حضور شما بزرگوار

موفق باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی